Kariera garbusa w wersji cabrio zaczęła się 3 czerwca 1949 roku w
produkującej karoserie firmie Karmann z Osnabrück. Pojazd powstał na
bazie eksportowej wersji samochodu nazywanego Volkswagen Typ 1.
Napędzał go silnik o pojemności 1,1L osiągający moc 25KM. Cena: 7.500
DM. - dla porównania robotnik Volkswagena otrzymywał wówczas godzinówkę w
wysokości 1,5 DM.
W kolejnych latach samochód pozostawał w cieniu swojej konwencjonalnej,
sprzedającej się w milionach sztuk wersji. Jednak w swojej klasie,
Garbus kabriolet odnosił niemałe sukcesy. Był również stale
modernizowany. W 1950 roku wprowadzono hamulce hydrauliczne, rok później
teleskopowe zderzaki. W 1952 roku przyszła kolej na zsynchronizowaną
skrzynię biegów. Moc silnika skoczyła od końca roku 1953 do 30KM (a wraz
z nią prędkość maksymalna: do 110km/h). W 1965 roku kabriolet otrzymał
nowy silnik o mocy 40 KM, a już rok później - wersja na bazie modelu
1500 osiągała moc 44KM.
W 1970 roku zmieniła się sylwetka samochodu. Powstaje model 1302.
Wraz z modelem 1302 wprowadzono masywniejsze osłony bagażnika i silnika.
W układzie podwozia zastosowano z przodu zawieszenie typu mcpherson, a z
tyłu wahacz skośny (IRS). Zamontowano nowy silnik o pojemności 1,6L i 50KM.
Typowa dla Garbusa prosta szyba przednia została zastąpiona w 1972 roku w
modelu 1303 LS Cabrio - nowoczesną szybą „wybrzuszoną”.
Modele 1302 i 1303 okazały się być najbardziej popularnymi wersjami kabrioletu w historii VW Garbusa. Powstało ich w sumie 125.411, co w
połączeniu ze wszystkimi poprzednimi wariantami dało razem 331.847
egzemplarzy.
Informacje zaczerpnięte ze stron: http://www.vw1302.de oraz http://www.volkswagen.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz